Rekrutacja do klas pierwszych: 27.01.2025r. do 06.02.2025r.
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

LOGOPEDA

Logopedyczny konkurs plastyczny

1.Organizator konkursu:

Organizatorem konkursu są szkolni logopedzi: Elżbieta Warchał oraz Dorota Dziedzic.

 

2. Cel konkursu:

Celem konkursu jest upowszechnienie wiedzy logopedycznej oraz pobudzanie kreatywności  i aktywności artystycznej dzieci i uczniów.

 

3. Uczestnicy:

Dzieci 4, 5, 6 letnie z oddziałów przedszkolnych oraz uczniowie klas I-VIII, którzy uczęszczają na zajęcia logopedyczne.

 

4. Warunki uczestnictwa:

  • Udział w konkursie jest bezpłatny i dobrowolny.
  • Uczeń ma za zadanie samodzielnie przygotować pracę plastyczną  (ilustrację), na której znajdzie się jak najwięcej elementów, w nazwach których zawarte są różne trudne głoski np. [sz, ż, cz, dż], [s, z, c, dz], [ś, ź, ć, dź] oraz [r]. Uczestnicy konkursu wybierają głoskę, której poprawną artykulację aktualnie ćwiczą na zajęciach logopedycznych.
  • Każda osoba może wykonać tylko jedną pracę plastyczną.
  • Format pracy: A4, technika dowolna (np. collage, witraż, wydzieranka, rysunek np. węglem, kredkami, pastelami, świecą, malunek itp.).
  • Praca powinna zawierać metryczkę z tyłu pracy: imię i nazwisko dziecka, klasa.
  • Wykonane ilustracje należy przekazać organizatorom konkursu do 15 kwietnia.

 

5.Kryteria oceny:

Prace konkursowe zostaną ocenione przez Komisję na podstawie następujących kryteriów:

  • najlepszy pomysł,
  • najciekawsze wykonanie,
  • umiejętność zastosowania wybranej techniki plastycznej,
  • ogólne wrażenie estetyczne, pomysłowość i samodzielność.

 

6.Rozstrzygnięcie konkursu:

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 29 kwietnia. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy za udział w konkursie, a osoby, których prace zostaną nagrodzone, otrzymają nagrody.

 

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie

 

 

 

 

Drodzy Rodzice!

       Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie. Dziecko, które idzie do pierwszej klasy, powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia oraz umieć budować poprawne pod względem gramatycznym i logicznym zdania.  Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania.

 

W SZKOLNYM KĄCIKU LOGOPEDYCZNYM
znajdą Państwo rady
oraz propozycje ćwiczeń i zabaw usprawniających,
wspomagających wymowę,
które można wykonywać z dzieckiem w domu,
jak również inne ciekawostki z dziedziny logopedii.

 

Pamiętajmy, że wada wymowy jest  uciążliwa  przede  wszystkim  dla  dziecka i  nie  jest  jego  winą, więc  pomóżmy  mu i zadbajmy o to, aby prawidłowo mówiło i pięknie się wypowiadało.

 

 

 

 

 

 

 Zajęcia logopedyczne w szkole i w domu

 

 

Terapia logopedyczna obejmuje ćwiczenia korekcyjne w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń wymowy. Oprócz ćwiczeń wspomagających artykulację i ćwiczeń oddechowych, proponowane są ćwiczenia i zabawy stymulujące językowy rozwój mowy dzieci, ułatwiające mówienie, czytanie i pisanie. Terapia logopedyczna prowadzona jest do momentu wyeliminowania lub złagodzenia zaburzenia, stanowiącego powód objęcia dziecka opieką logopedyczną. Bardzo ważne jest, by w sytuacjach pojawienia się jakichkolwiek zaburzeń, jak najwcześniej podjąć terapię logopedyczną i kontynuować ją aż do osiągnięcia zadowalającego efektu. Podjęcie terapii logopedycznej oznacza konieczność utrwalania uzyskanych efektów w domu. Nawet kilkuminutowe, ale codzienne ćwiczenia rodzica z dzieckiem, są dużą pomocą.

Dorota Dziedzic

Elżbieta Warchał

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2023-05-04 13:03:41
Data edycji: 2025-03-27 20:24:09
Ilość wyświetleń: 3303

Strefa nauczyciela

dostęp zabezpieczony hasłem
Zobacz

Nasi Partnerzy

„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”

JAN PAWEŁ II
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej