W ramach programu Laboratoria Przyszłości w kwietniu uczniowie doskonalili swoje umiejętności z zakresu programowania robotów Photon, wyznaczali trasę przejazdu oraz nagrywali dźwięk. Pracując z automatem poznawano, czym jest sztuczna inteligencja. Stawiano kolejne kroki z zakresu programowania i kodowania.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się lekcje z wykorzystaniem klocków LEGO. Podczas zajęć uczniowie budowali roboty, poznawali możliwości jakie posiadają modele, w których mogą zostać zastosowane dodatkowe elementy napędowe i sterujące ich ruchem. W pojazdach montowano elementy napędowe - silniki i przekładnie zębate.
W kwietniu pogłębiano również tajniki wiedzy z zakresu druku 3D. Zapoznawano się z możliwościami, jakie daje druk 3D w przemyśle, budownictwie, medycynie oraz innych dziedzinach nauki. Uczniowie chętnie śledzili proces drukowania modeli. Ten nowoczesny sprzęt zapewnia atrakcyjny, angażujący przekaz wiedzy i z pewnością przyczynia się do rozwoju kreatywności i umiejętności technicznych. Wdraża uczniów do obsługi nowoczesnych urządzeń i korzystania z niezbędnego oprogramowania.
W Laboratorium Przyszłości odbyły się także zajęcia z biologii i geografii. Angażowanie uczniów przez doświadczenia pozwala zainteresować klasę naukami przyrodniczymi. Poprzez zajęcia młody człowiek staje się odkrywcą, uczy się pozyskiwania i analizowania danych. Co więcej, ćwiczenia praktyczne pomagają mu lepiej zapamiętać omawiany materiał. Podczas zajęć realizowane były następujące tematy:
- Tkanki roślinne.
- Ryby – kręgowce środowisk wodnych.
- Budowa i rola układu nerwowego.
- Wielkie miasta Europy – Paryż i Londyn.
Na zajęciach koła filmowego uczniowie nie tylko rozwijali zainteresowania artystyczne, ale również poszerzali wiadomości z różnych przedmiotów na przykład: języka polskiego, plastyki, techniki, przyrody. W kwietniu uczestnicy koła fotografowali wiosenną przyrodę oraz nagrywali krótkie filmiki dotyczące losów mitologicznych bohaterów. Przygotowując poszczególne sceny zadbano o odpowiednie kostiumy ulepionych własnoręcznie z plasteliny bohaterów oraz niezbędne rekwizyty. Młodzi filmowcy zaangażowani w tworzone dzieło pobudzali swą kreatywność, uczyli się inaczej patrzeć na otaczający świat. Kółko filmowe jest wspaniałą okazją do nabycia umiejętności posługiwania się aparatem cyfrowym z możliwością nagrywania, który nasza szkoła zakupiła w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”
39-230 Brzostek
Szkolna 13