Ogólnopolski Projekt Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
W roku szkolnym 2021/2022 nasza szkoła brała udział w projekcie Fundacji „Dbam o Mój z@sięg” pt. „Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo”, który jest projektem bezpłatnym skierowanym do wszystkich szkół podstawowych.
Projekt "Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo" wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa określone przez MEiN na rok szkolny 2021/2022, tj. pkt.4.
Główną ideą projektu jest wspieranie szkół we wdrażaniu nowych technologii i higieny cyfrowej w edukacji. SZKOŁA ODPOWIEDZIALNA CYFROWO to wspólnota uczniów, rodziców i nauczycieli, dla których wartością jest kształtowanie równowagi między korzystaniem z nowych technologii i świadomym tworzeniem realnych więzi poza przestrzenią Internetu.
Korzyścią z dołączenia do ogólnopolskiej sieci Szkół Odpowiedzialnych Cyfrowo jest dostęp do innowacyjnego programu Szkoły Odpowiedzialnej Cyfrowo i bieżące wsparcie w jego realizacji, bezpłatny dostęp do realizowanych diagnoz szkolnych oraz szeregu materiałów edukacyjnych z zakresu e-uzależnień, higieny cyfrowej i ważności relacji osobistych;
Nauczyciele mieli możliwość udziału w dedykowanych webinariach i konferencjach tematycznych, w których zdobywali potrzebną wiedzę na temat zagrożeń związanych z cyfryzacją. Otrzymywali wsparcie w zakresie zarządzania mediami cyfrowymi w społeczności szkolnej. Mieli również możliwość wymiany doświadczeń w ogólnopolskiej społeczności Szkół Odpowiedzialnych Cyfrowo. Szkolenia pokazały jak roztropne korzystać w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne).Na zakończenie tegorocznych działań Fundacji „Dbam o Mój z@sięg” uczniowie oraz nauczyciele wzięli udział w ogólnopolskim badaniu pt. „OCENA JAKOŚCI RELACJI SZKOLNYCH” realizowanym w całej Polsce wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Szkoła za całoroczną realizację projektu otrzymała certyfikat.
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”