Laboratoria Przyszłości - realizacja zadań w roku szkolnym 2024/2025
Zbliżający się koniec roku szkolnego to doskonała okazja, by podsumować działania realizowane w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Od początku września uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w różnorodnych zajęciach, podczas których wykorzystywali zakupiony w ramach programu sprzęt.
Na lekcjach dużym powodzeniem cieszyła się drukarkę 3D. Uczniowi niejednokrotnie obserwowali proces drukowania modeli 3D, które wcześniej sami zaprojektowali. Były one wykorzystywane między innymi do wykonywania ozdób świątecznych, jako upominki, breloki do kluczy. Młodzież miała także okazję pracować z wykorzystaniem okularów wirtualnej rzeczywistości VR. W ten sposób uczniowie poznawali i oglądali między innymi modele przestrzenne figur geometrycznych, zabytki świata, budowę ludzkiego ciała. Zgłębianiu tajników wiedzy biologicznej służyły również mikroskopy, które pozwoliły prowadzić szeroko rozumianą obserwację. Zakupiony w ramach projektu Laboratorium Przyszłości aparat fotograficzny wykorzystywany był przez cały rok podczas apeli szkolnych i innych wydarzeń okolicznościowych. Służył również do dokumentacji wycieczek i wyjść klasowych. Wykonane zdjęcia są systematycznie umieszczane na stronie internetowej szkoły. Tablety służyły przede wszystkim uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wykorzystywany podczas zajęć sprzęt rozwijał ich pamięć, koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz koordynację ruchową. Klocki LEGO często towarzyszyły uczniom klas młodszych. Rozwijanie umiejętności matematycznych i logicznego myślenia jest kluczowym aspektem edukacyjnej wartości klocków LEGO. Zabawa nimi nie tylko dostarczała dzieciom rozrywki, ale także stanowiła doskonałe narzędzie wspierające rozwój umiejętności niezbędnych w nauce matematyki.
Bardzo się cieszymy, że nowe technologie są dostępne dla uczniów naszej szkoły, a nauczyciele chętnie z nich korzystają, pokazują naukę w innym zwierciadle. Dzięki temu otwierają się nowe możliwości, a uczniowie doznają ogromnych wrażeń.
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”