Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Laboratoria Przyszłości - realizacja zadań w roku szkolnym 2024/2025

Laboratoria Przyszłości -  realizacja zadań w roku szkolnym 2024/2025

    Zbliżający się koniec roku szkolnego to doskonała okazja, by podsumować działania realizowane w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Od początku września uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w różnorodnych zajęciach, podczas których wykorzystywali zakupiony w ramach programu sprzęt.

    Na lekcjach dużym powodzeniem cieszyła się drukarkę 3D. Uczniowi niejednokrotnie obserwowali proces drukowania modeli 3D, które wcześniej sami zaprojektowali. Były one wykorzystywane między innymi do wykonywania ozdób świątecznych, jako upominki, breloki do kluczy. Młodzież miała także okazję pracować z wykorzystaniem okularów wirtualnej rzeczywistości VR. W ten sposób uczniowie poznawali i oglądali między innymi modele przestrzenne figur geometrycznych, zabytki świata, budowę ludzkiego ciała.  Zgłębianiu tajników wiedzy biologicznej służyły również mikroskopy, które pozwoliły prowadzić szeroko rozumianą obserwację. Zakupiony w ramach projektu Laboratorium Przyszłości aparat fotograficzny wykorzystywany był przez cały rok podczas apeli szkolnych i innych wydarzeń okolicznościowych. Służył również do dokumentacji wycieczek i wyjść klasowych. Wykonane zdjęcia są systematycznie umieszczane na stronie internetowej szkoły. Tablety służyły przede wszystkim uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wykorzystywany podczas zajęć sprzęt rozwijał ich pamięć, koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz koordynację ruchową. Klocki LEGO często towarzyszyły uczniom klas młodszych. Rozwijanie umiejętności matematycznych i logicznego myślenia jest kluczowym aspektem edukacyjnej wartości klocków LEGO. Zabawa nimi nie tylko dostarczała dzieciom rozrywki, ale także stanowiła doskonałe narzędzie wspierające rozwój umiejętności niezbędnych w nauce matematyki. 

    Bardzo się cieszymy, że nowe technologie są dostępne dla uczniów naszej szkoły, a nauczyciele chętnie z nich korzystają, pokazują naukę w innym zwierciadle. Dzięki temu otwierają się nowe możliwości, a uczniowie doznają ogromnych wrażeń.

Data dodania: 2025-06-26 15:05:32
Data edycji: 2025-06-30 15:08:23
Ilość wyświetleń: 44

Strefa nauczyciela

dostęp zabezpieczony hasłem
Zobacz

Nasi Partnerzy

„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”

JAN PAWEŁ II
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej