III MIEJSCE DLA BARTOSZA CHARCHUTA UCZNIA KLASY VII A W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE
III MIEJSCE DLA BARTOSZA CHARCHUTA UCZNIA KLASY VII A
w II Międzynarodowym ( IV Ogólnopolskim) Konkursie Literacko – Plastycznym
oraz
NAGRODA SPECJALNA DYREKTORA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŚWIDNIKU
Bartosz Charchut jest uczniem klasy siódmej naszej szkoły. Posiada wiele zainteresowań, wśród nich znaczącą rolę odgrywa literatura. Nie ulega wątpliwości, że pisząc teksty i sięgając po trofea należy posiadać bogatą wyobraźnię i bardzo dobry warsztat. Młody twórca jest zobowiązany do umiejętnego dobierania stylu i języka, jego wypowiedź powinna być spójna, zaskakująca i przede wszystkim oryginalna!
Bartosz, jesienią tego roku, wziął udział w II Międzynarodowym (IV Ogólnopolskim) Konkursie Literacko – Plastycznym „Wszyscy święci Europy – wpływ wybitnych postaci na cywilizację europejską i kulturę ojczyzny”. Organizatorami przedsięwzięcia byli: Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Kusocińskiego w Świdniku, Miejsko - Powiatowa Biblioteka Publiczna im. Anny Kamieńskiej w Świdniku oraz Miejski Ośrodek Kultury w Świdniku. Patronat sprawowali: Marszałek Województwa Lubelskiego, Starosta Powiatu Świdnik, Burmistrz Miasta Świdnik oraz Gość Niedzielny i Głos Świdnika. Konkurs skierowany był do uczniów z całej Polski oraz Ukrainy i odbywał się w dwóch kategoriach wiekowych: klasy IV-VI oraz VII – VIII. Literacka praca Bartosza dotyczyła królowej Jadwigi Andegaweńskiej. Uczeń napisał opowiadanie, które w ciekawy, oryginalny sposób łączyło fakty historyczne z fikcją literacką. Jury konkursowe po zapoznaniu się z 52 pracami z 36 placówek oświatowych postanowiło przyznać nagrody i wyróżnienia. Bartosz Charchut uzyskał III miejsce w kategorii opowiadanie klasy VII – VIII. Regulamin zakładał również w wyjątkowej sytuacji nagrodę specjalną dyrektora Szkoły Podstawowej nr 5 im. Janusza Kusocińskiego w Świdniku. Otrzymało ją dwóch autorów prac literackich, jednym z nich był Bartosz!
Przepełnieni dumą gratulujemy laureatowi oraz życzymy kolejnych sukcesów!
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”