Program Laboratoria Przyszłości, który realizujemy w naszej szkole, rośnie w siłę i staje się coraz większym źródłem wiedzy, doświadczeń oraz inspiracji.
W ramach lekcji z robotyki uczniowie ćwiczyli umiejętność montażu modeli z wykorzystaniem przekładni i elementów sterujących. Rozwijali i doskonalili korzystanie z instrukcji niezbędnych do konstrukcji robotów. Posługiwali się klockami Lego Spike Steam wraz z oprogramowaniem do tych zestawów.
Podczas listopadowych zajęć uczestnicy koła filmowego wykorzystali sprzyjającą aurę i wykonywali jesienne zdjęcia. Ponadto uczniowie wzięli udział w warsztatach fotograficznych przeprowadzonych przez wykwalifikowanego fotografa, gdzie doskonalono umiejętności i poszerzano wiedzę. Podczas uroczystości obchodów rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości używano sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Aparat fotograficzny służył nie tylko do robienia zdjęć, ale również nagrywania montażu słowno – muzycznego. Nowo powstała sekcja medialna „Click!” wykonywała prace reporterskie w sposób świadomy i z zaangażowaniem.
Na dodatkowych zajęciach z matematyki uczniowie klasy Va rozwiązywali zadania na platformie InstaKod w ramach przygotowania do drugiego etapu konkursu matematyczno - informatycznego INSTALOGIK oraz realizacji projektu EU CodeWeek. Bardzo pomocne okazały się przy tym tablety zakupione w ramach LP.
Podczas godziny wychowawczej w klasie VIb nauczyciel przeprowadził lekcję i zapoznał uczniów z obsługą okularów VR. Uczestnicy zajęć mieli możliwość obejrzenia obrazów w nowej, dotąd im nie znanej rzeczywistości. Wszystkie treści wyświetlane w okularach przekazywane były z komputera nauczyciela, dzięki czemu to on sprawował pełną kontrolę nad realizowanym zadaniem, a wychowankowie z pełnym zaangażowaniem skoncentrowani byli na określonym zagadnieniu.
Ponadto uczniowie naszej szkoły podczas lekcji biologii, geografii, języka angielskiego, języka niemieckiego wykorzystywali sprzęt zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości do realizacji treści nauczania zawartych w podstawie programowej.
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”
39-230 Brzostek
Szkolna 13