Uczniowie Szkoły Podstawowej w Brzostku biorą aktywny udział w konkursie matematyczno – informatycznym INSTALOGIK. Pierwszy etap zmagań został pomyślnie zakończony. Obecnie trwają przygotowania do kolejnego etapu na platformie InstaKod. Jest to nowoczesna platforma edukacyjna przeznaczona do nauki podstaw programowania. Chłopcy i dziewczęta z klas piątych i szóstych oraz ósmych wykazujący szczególne zainteresowanie informatyką i jej dziedzinami z zaangażowaniem podjęli się tego działania. Ich zadaniem, pod okiem nauczycieli informatyki i matematyki, jest poszerzanie swojej wiedzy na tej platformie. Program InstaKod rozwija myślenie komputacyjne, budując małymi krokami rozumienie podstawowych pojęć programistycznych. Ponadto oferuje bogaty zbiór zadań on-line w podziale na różne poziomy trudności, uzupełniony zestawami kart pracy.
Od kilku lat obchodzony jest w Europie EU CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania. W tym roku postanowiliśmy i my dołączyć to tej inicjatywy. Jest to działanie promujące programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób. Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. Z satysfakcją dołączyliśmy do miliona organizatorów i uczestników projektu, który inspiruje rozwój kodowania, myślenie obliczeniowe i rozwija nowe pomysły wprowadzając innowacje na przyszłość.
Inicjatywa ta jest zarazem konkursem ”1000 pierwszych inicjatyw CodeWeek”. Mamy nadzieję, że znaleźliśmy się w gronie 1000 inicjatyw i otrzymamy nagrodę - pakiet 10 gier Cody Roby, które będą pomocą w dalszych działaniach związanych z programowaniem. Wyniki opublikowane zostaną na stronie koduj.gov.pl do dnia 10 grudnia.
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Brzostku biorąc udział w Europie CodeWeek będą przez około dwa miesiące doskonalić swoją wiedzę i umiejętności programowania, aby później wziąć udział w kolejnym etapie zmagań konkursu INSTALOGIK. Interdyscyplinarne działania konkursowe, lekcyjne, pozalekcyjne z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości oraz innowacyjne zapewne sprawią, iż uczniowie osiągną zamierzony cel. Zostaną w przyszłości programistami.
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”