28 września uczniowie klas piątych i czwartych wzięli udział w niezwykłej lekcji, która odbyła się w dębickim kinie „Mors”. Zajęcia wiązały się i dotyczyły wszystkiego tego, co łączy się z reklamą, tak często spotykaną w środkach masowego przekazu.
W trakcie prelekcji omówiono między innymi najczęściej występujące narzędzia perswazji, które współcześnie stosują reklamodawcy. Młodzi odbiorcy przekonali się, w jaki sposób twórcy reklam walczą o naszą uwagę, odwołując się do uczuć; przeanalizowali najczęstsze środki językowe wykorzystywane w reklamach; dowiedzieli się, czym jest product placement i obejrzeli przykłady jego zastosowania. Wspólnie przeanalizowali także niektóre reklamy społeczne. Zapoznali się z rolą koloru w prezentowanym obrazie i mechanizmach tworzenia wizerunku marki. Mieli okazję poznać również socjologiczne aspekty wywierania wpływu na odbiorcę. Przekonali się, w jaki sposób udział autorytetów w reklamach oddziałuje na zwiększenie naszego zaufania do danej marki, dowiedzieli się także jakie środki językowe są najczęściej wykorzystywane przez reklamodawców, by przykuć uwagę odbiorcy.
Dzięki tak przedstawionej lekcji młodzi widzowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę, ale stali się bardziej świadomymi i rozsądnymi odbiorcami komunikatów medialnych.
„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem (…), ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugim, ale i dla drugich.”